2017年12月8日星期五

人性重置

 一種狗,兩種人,性本善?性還惡?情何在?理何在?我無知,祇看他人說。
節錄網上訊息兩則(力有不逮的翻譯是自己做的):
第一則:
「There is this place. The moment before the falling of the blade. The way they speak to me. The way they whisper - for God to come and save them.
It is strange, how when we try to rescue someone else. How we lose so much of who we are.
You are the dream that never passes. You were the moment I spent dying there to remember. You were my witness. The strength in the eyes of those that were brave enough to bear.
You were the scars. You were the blood that spilt into our shoes. You were every wound. Every second. Every moment that I died just to be there with you.
Never ever forgotten. Never lost in silence. Never in vain. Not your words. Not you. Not the suffering.
"Love while you can love. Speak the truth while you have words. Fight, while you are strong enough."
(In life there are moments we will never forget. Breaths we take that forever change us. She was that for me. She was the dying. The day I lost who I was. This is the reality not just for dogs, but animals of all kinds all over the world. Vegan is not just a word, it is a choice. A preservation. A commitment to save the lives of animals.)
是這個地方,刀刃快將剁下之時,他們以此向我,以此向神靈告訴,挽救他們。
何等奇異,我們付出何等救助之時,竟會缷下何等我執。
妳是永難消退的夢魘,妳曾是我用瀕死之心以赴才能回顧的景況,妳是我的證者,明見他們勇敢得足以擁有那眼眸裏的力量。
妳曾是血疤,妳曾是滲裂鞋履的血漿,妳是一個個的血洞。在那裏,每分每時,我都死去活來,祇因曾和妳在一起。
永不會忘記,永不會寂滅,永不會無益,不是妳所言的詞,不是你,不是所忍的痛。
「能愛就去愛,有話就說出真相,夠強就去抗爭。」
(生命中有難忘之時,一思一念都會使我們澈底改變。我的她曾在那裏,她瀕危垂死,那天我捨棄故我。這不祇是關於狗隻的真實情況,還與全世界其他動物有關。全素主義不祇是一個詞語,這是一種取捨,一種維護,一個挽救動物生命的承諾。)」
第二則:
「大陸四川遂寧觀音鎮一名4歲女童琪琪,在上學時,被老師發現書包裡有一隻小狗,琪琪以為老師會生氣,害怕小狗被丟掉,拼命哭著為毛小孩辯解『牠不咬人』,一把鼻涕一把眼淚的模樣,讓網友都融化表示:『孩子的童心最純真善良。』
大陸近日一支影片在網路上瘋傳,只見影片中,一位小女孩皺著眉頭、淚眼汪汪的看著鏡頭,臉也因為激動變的紅通通,接著鏡頭拍到小女孩的包包,想不到裡面竟裝著一隻小小狗。
老師解釋,有天一下課,很多小朋友跑去跟他說,琪琪書包裡有一隻狗,還在包包裡汪汪叫,老師趕快把小女孩叫到辦公室,想不到琪琪以為老師要把狗丟到幼兒園外面的河中,不斷求情,說牠不會咬人,拜託老師不要把小狗丟到河裡,讓老師也哭笑不得。
老師之後讓琪琪把小狗帶回家,想不到小女孩的奶奶隔天跑來跟老師說,琪琪現在吃東西都會分小狗吃,還你一口、我一口,感情極好。網友看到都融化了,紛紛表示『有愛心的孩子』、『好可愛的狗狗,好可愛的小姑娘』、『狗狗是人類最忠實的朋友,孩子的世界最美好。』」

沒有留言:

發佈留言